امکانات ماشین ظرفشویی فریجیدر
بررسی ماشین ظرفشویی فریجیدر (Frigidaire)
دی 18, 1401
ترموستات یخچال چیست
چگونه ترموستات یخچال فریجیدر را تنظیم کنیم
دی 18, 1401
نمایش همه

تعمیر مشکلات درب ماشین لباسشویی فریجیدر

تعمیر مشکلات درب لباسشویی

 ماشین های لباسشویی یک تکنولوژی خوب است است که توانایی راحت تر کردن ما د رزمینه شستشوی لباس ها و هر چیز پارچه ای دیگ ای هست. اما هر وسیله ای در اثر کارکرد و در بعضی مواقع استفاده نادرست ممکن است خراب شود. در صورتی که فنی باشید می توانید تعمیر ماشین لباسشویی فریجیدر خود را در منزل انجام دهید و از هزینه هایتان بکاهید.

قفل درب یا قفل داخلی

قفل درب، که همچنین به عنوان قفل داخلی شناخته می شود، یک مکانیزم ایمنی است که در ماشین لباسشویی بارگذاری شده از جلو و برخی از دستگاه های بارگذاری شونده از بالا استفاده می شود که مانع از باز شدن درب در هنگام استفاده از دستگاه می شود. این سیستم شامل یک دستگیره درب و یک مکانیسم قفل درب واقع در پشت پانل جلویی یا بالای صفحه اصلی است.

ساز و کار قفل شامل برخی از سوئیچ ها و به طور معمول یک مارپیچ قفل کردن / باز کردن قفل است. هنگامیکه چرخه شستشو شروع می شود، کنترل کننده موتور مولد دستگاه، مارپیچ قفل موتور را فعال می کند تا از باز شدن درب جلوگیری شود.

قفل درب

در پایان چرخه، کنترل کننده، مارپیچ درب را فعال خواهد کرد یا قفل درب موتور را غیرفعال می کند. سبک طراحی مارپیچ موتور به گونه ای است که به طور معمول حداقل یک یا دو دقیقه طول می کشد که فعال یا غیرفعال شود. اگر درب در انتهای چرخه باز نباشد، ممکن است مکانیزم قفل دارای اشکالاتی باشد.

اکثر ماشین های لباسشویی فریجیدر دارای یک راهنما برای باز کردن قفل مکانیکی هستند و به شما اجازه می دهند درب را باز کنید. عامل آزاد کننده به طور معمول در زیر قفل درب یا در برخی از مدل ها در داخل محفظه پودر قابل دسترسی است.

برخی از مدل ها یک صفحه دیجیتال دارند که یک کد خطا برای بازنشدن درب دستگاه را نشان می دهند. پس از باز شدن درب، شما می توانید به مونتاژ قفل درب دسترسی پیدا کنید تا نقایص آن را بررسی کنید.

در دستگاه های بارگذاری شونده از جلو، شما باید صفحه اصلی را بلند کنید یا پانل جلویی را برای دسترسی به آن جدا کنید. به دنبال نشانه هایی از گرمادهی بیش از حد یا یک نقص مکانیکی در مونتاژ باشید.

شما همچنین می توانید سوئیچ قفل درب و مارپیچ را برای بررسی تداوم آنها با یک مولتی متر چک کنید و هر کدام که معیوب بود را تعویض کنید. در دستگاه های بارگذاری شونده از بالا باید صفحه اصلی بالایی را برای دسترسی به مکانیزم قفل درب بلند کنید. قبل از اقدام به سرویس کردن دستگاه خود، اتصال برق به آن را قطع کنید و هرگز از مکانیزم ایمنی قفل درب عبور نکنید.

از خدمات ما دیدن بفرمایید: تعمیر لباسشویی فریجیدر در تهران

قلاب، دستگیره درب

دستگیره درب، همچنین به عنوان قلاب شناخته می شود، بخشی از مکانیسم ایمنی نصب شده در ماشین لباسشویی فریجیدر بارگذاری شونده از جلو می باشد و برای فعال کردن سوپاپ درب در دستگاه های بارگذاری شونده از بالا نیز استفاده می شود.

در دستگاه های بارگذاری شونده از جلو، قلاب درب برای درگیر کردن مکانیزم قفل استفاده می شود. اگر قلاب درب آسيب ديده باشد، ممکن است سیستم قفل درب را به درستي فعال نکند و يا ممکن است در انتهاي چرخه به راحتي درگیری قفل را حذف کند و باعث باز شدن درب دستگاه شود.

دستگیره درب یا قلاب به طور معمول از پلاستیک سفت و سخت ساخته شده و می تواند با کارکرد غیر عادی خراب شود، همچنین اگر کسی برای باز کردن درب در هنگام درگیر بودن قفل از فشار زیادی استفاده کند. این معمولا با یک یا دو پیچ به درب متصل می شود و به راحتی تغییر می کند.

دستگیره درب

اگر قلاب درب دستگاه شما هر گونه نشانه ای از سایش و یا اعوجاج را نشان دهد، باید سریعا جایگزین شود. در دستگاه های بارگذاری شونده از بالا، قلاب درب برای تعویض سوپاپ درب از طریق یک سوراخ در بالای صفحه اصلی هنگامی که درب بسته است استفاده می شود.

اگر قلاب آسیب دیده باشد، ممکن است سوئیچ درب را به طور مناسب انجام ندهد و یا ممکن است درون قفل گیر کرده و مانع باز شدن درب شود. در مدل هایی که از مکانیزم قفل استفاده می کنند اگر نتوانید درب را باز کنید، باید بالای صفحه اصلی را برای دسترسی به سوئیچ یا مونتاژ قفل بلند کنید. اگر قلاب آسیب دیده یا فرسوده شده باشد، باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی فریجیدر

لولا و پین درب

در ماشین لباسشویی فریجیدر با استاندارد بارگذاری شونده از بالا، دو لولا وجود دارد که درب را به صفحه اصلی متصل می کند. این لولا ها ممکن است از فلز یا پلاستیک ساخته شده و در نهایت نشانه هایی از سایش ناشی از استفاده عادی را از خود نشان دهند.

اگر برای باز کردن درب با دشواری مواجه هستید، لولاها ممکن است خراب شده باشند. پین های لولا و محفظه آنها را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را جایگزین کنید.

لولا و پین درب

بخشی از لولا که به بالای صفحه اصلی متصل می شود، ممکن است از پایین متصل شود و ممکن است نیاز به بالا بردن قسمت اصلی برای دسترسی داشته باشید.

بلند کردن صفحه اصلی باعث به نمایش در آمدن مدارهای الکتریکی می شود، بنابراین قبل از انجام این تعمیر، شما نیاز به قطع کردن جریان برق دارید.

اگر این موارد را هم بررسی کردید و نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با نمایندگی فریجیدر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *