دلایل بوی بد کولر گازی
اصلی ترین علت های بوی بد کولر گازی
آبان 8, 1401
لاستیک دور درب یخچال
آموزش نحوه‌ی تعویض لاستیک درب یخچال یا نوار یخچال | نمایندگی فریجیدر
آبان 8, 1401
نمایش همه

علت های پر نشدن آب داخل ماشین لباسشویی

پر نشدن آب در ماشین لباسشویی

هر وسیله ای در اثر کارکرد، قطعات آن مستهلک شده و احتیاج به تعمیر یا تعویض پیدا می کنند. در برخی از مواقع قطعی سیم یا شل شدن یک فیش ممکن است باعث بروز مشکل شده باشد.

قبل از تماس با نمایندگی بررسی یک سری از موارد در برخی از مواقع باعث پایین آمدن هزینه های تعمیر ماشین لباسشویی فریجیدر فریجیدر خواهد شد.

معیوب شدن شیر ورودی آب

دریچه ورودی آب ماشین لباسشویی

دریچه ورودی آب ماشین لباسشویی فریجیدر مسئول باز کردن آب سرد، گرم و یا داغ برای شستشو است. این شیر توسط حلقه‌های الکترومغناطیسی عمل می‌کند که توسط تایمر یا کنترل‌کننده الکترونیکی و سوئیچ کنترل سطح آب یا سوئیچ فشار کنترل می‌شود.

اگر آب ورودی به ماشین لباسشویی قطع نمی‌شود، احتمال دارد مشکل از دریچه ورودی آب باشد. برای اینکه مطمئن شوید شیر ورودی مشکل دارد یا خیر، ماشین را از برق بکشید.

اگر آب همچنان به پر شدن ادامه داد، دریچه ورودی آب خراب است. اما اگر جریان آب قطع شد، مشکل مربوط به مدار الکتریکی است که شیر را کنترل می‌کند.

1.کم بودن فشار آب

از نمونه مواردی که باعث وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی میشود میتواند ضعیف بودن فشار آب باشد. پس در صورت مواجهه با این مشکل حتما این مورد را چک کنید. برای حل این مشکل میتوانید از شیر برقی مناسب استفاده کنید. تا در صورت بروز مشکل دستگاه شیر برقی شما آن را به سادگی حل کند.

2.شیر ورودی آب

شیر ورودی آب وظیفه پر کردن آب به داخل ماشین لباسشویی را دارد، در صورتی که این قطعه مهم در دستگاه شما خراب بشود باید حتما آن را تعویض بکنید تا مشکل ورود آب به دستگاهتان را حل کنید.

3.مشکل در هیدرسات

هیدرسات در ماشین لباسشویی وظیفه تنظیم میزان آب ورودی به دستگاه را دارد در صورت خرابی حتما آن را تعویض کنید. چون در روند کار کرد دستگاه شما مشکل ایجاد میکند و آب به ماشین لباسشویی شما وارد نمیشود.

4.گرفتگی فیلتر ورودی

آب شهری دارای رسوب و سنگ ریزه است، برای جلو گیری از ورود این تکیه سنگ ها به داخل ماشین لباسشویی فیلتری در سر شیر برقی وجود دارد که جلوی این رسوب ها را میگیرد. در صورت پر شدن و کثیف شدن این فیلتر دیگر راهی برای ورود آب باقی نمیماند و آب نمیتواند وارد دستگاه شما بشود. پس در صورت بروز مشکل حتما ین قسمت را چک کنید.

گرفتگی فیلتر ورودی

5.سوئیچ سطح آب و سوئیچ فشار و لوله خروج هوا

سوئیچ سطح آب یک سوئیچ فعال‌کننده فشار است که برای تعیین سطح مناسب آب داخل وان استفاده می‌شود. این قسمت معمولا در پشت پنل کنترل قرار دارد و یک لوله خروج هوا یا شلنگ آن را به وان متصل می‌کند. در ماشین‌هایی که از کنترل الکترونیکی استفاده می‌کنند، این سوئیچ ممکن است در ناحیه چاهک زیر وان قرار داشته باشد. با پر شدن وان از آب، هوا داخل لوله فشرده شده و دیافراگمی که داخل سوئیچ هست را فشار می‌دهد. این سوئیچ دریچه ورودی آب را کنترل می‌کند و وقتی سطح آب به اندازه مناسب برسد دریچه را می‌بندد. اگر لوله نشتی داشته یا مسدود شده باشد، فشار کافی ایجاد نمی‌شود و ممکن است آب بیش از حد داخل وان پر شود. اگر خود سوئیچ هم خراب باشد، باز هم باعث می‌شود ماشین بیش از حد پر شود.

در بعضی از شرایط سوئیچ خراب مانع پر شدن آب می شود و زودتر از موقع جریان آب را قطع می کند یا حتی از همان اول مانع ورود آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی فریجیدر می شود. برای اینکه متوجه شوید آیا سوئیچ مشکل دارد یا خیر، ابتدا باید لوله خروج هوا را بررسی کنید. به دنبال ترک‌های احتمالی یا قسمت‌هایی که ممکن است مسدود شده باشد بگردید. شینگ را درآورید یک طرف آن را ببندید و داخل آب بگذارید و داخل آن فوت کنید و ببینید آیا حباب درست می‌شود یا خیر. اگر لوله خروج هوا نشتی نداشته و مشکلی ندارد، پس احتمالا سوئیچ فشار سطح آب ممکن است خراب باشد.

سوئیچ را بررسی کنید که مشکل مکانیکی نداشته باشد یا داخل آن آشغال گیر نکرده باشد. برای امتحان کردن جریان برق سوئیچ با مولتی‌متر، باید داخل لوله خروج هوا میزان مناسب فشار هوا ایجاد کنید و سپس کلید را بررسی کنید که جریان برقرار باشد. ساده‌ترین راه این است که ماشین را روشن کنید و اجازه دهید به صورت نرمال پر شود و سپس سیم برق را بکشید. سوئیچ فشار را پیدا کرده و سیم را از پایانه‌های آن جدا کنید و سپس تست جریان را انجام دهید.

هنگامی که سطح آب درست باشد باید مقاومت بی‌نهایت یا (مدار باز) باشد. در غیر این صورت سوئیچ خراب است.

6.خرابی شلنگ آب

شیلنگ ها تنها راه ورود آب به داخل دستگاه ماشین لباسشویی شما هستند در صورت پیچ خوردگی یا سوراخ شدن شیلنگ ها باعث مانع پر شدن آب داخل ماشین لباسشویی میشود. پس قبل از هرکاری حتما چک کنید و از سلامت شلنگ ماشین لباسشویی خود مطمئن شوید.

7. خرابی در تایمر

این قطعه وظیفه هدایت جریان الکتریکی به دیگر قسمت های لباسشویی را دارد در صورت خرابی این تایمر برد ماشین لباسشویی دیگر در دستگاه شما آب پر نمیشود. و دستگاه شما با مشکل مواجه میشود پس در صورت خرابی آن را در اسرع وقت تعویض کنید تا به قسمت های دیگر دستگاه شما آسیبی وارد نشود. توجه کنید که برای تعویض آن حتما از تعمیرکاران مجرب در این کار کمک بگیرید.

خرابی در تایمر

8.خرابی شیر برقی

شیر برقی وظیفه قطع و وصل کردن آب به داخل دستگاه را دارد در صورت خرابی آن یا آب وارد دستگاه شما نمیشود یا بیش از حد وارد میشود پس تعویض آن در صورت خرابی واجب است.

سخن پایانی

برای بدست آوردن بهترین نتیجه تماس با تعمیرکار حرفه ای و تعویض قطعات معیوب با قطعات اصلی، با نمایندگی فریجیدر تماس بگیرید تا در کمترین زمان و بهترین کیفیت تعمیر ماشین لباسشویی فریجیدر شما را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *