ماشین ظرفشویی دارای بخار چگونه کار می کند بخش 3
ماشین ظرفشویی دارای بخار چگونه کار می کند بخش 3
تیر 4, 1397
تعمیر برد ظرفشویی فریجیدر
راهنمای کامل برای تعمیر برد ظرفشویی فریجیدر
تیر 4, 1397
نمایش همه

علل لرزش ماشین لباسشویی فریجیدر و رفع مشکل آن

لرزش ماشین لباسشویی فریجیدر

لرزش ماشین لباسشویی فریجیدر

علت های لرزش لباسشویی فریجیدر

لرزه گیر

یک یا چند لرزه گیر ممکن است فرسوده یا خراب شده باشند. این لرزه گیرها ارتعاش و لرزش ماشین لباسشویی را کاهش می دهند. اگر یک یا چند عدد از آنها خراب شده باشد، دستگاه شروع به لرزش و ارتعاش می کند. گاهی اوقات، هنگام اثاث کشی امکان جدا شدن این لرزه گیرها وجود دارد. آنها را چک کنید تا اطمینان حاصل شود که در موقعیت صحیح خود قرار گرفته اند و هر گونه آسیب و سایش در آنها را نیز بازرسی کنید. اگر یک یا چند لرزه گیر خراب یا فرسوده شده باشد، توصیه می کنیم همه لرزه گیرها را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تعویض کنید.

میله تعلیق

یکی یا تعدادی از میله های تعلیق ممکن است خراب شده باشد. این میله های تعلیق کمک می کنند تا لرزش دستگاه کاهش یابد. اگر یک یا چند میله تعلیق خراب شده باشد، دستگاه شروع به لرزش و ارتعاش می کند. برای اطمینان از اینکه آیا میله های تعلیق خراب شده اند، آنها را چک کنید تا مشخص شود که کدامیک از آنها دچار مشکل شده است. اگر میله های تعلیق خراب شده است، آن را تعویض کنید.

فنر تعلیق

فنر تعلیق ممکن است به مرور زمان خراب شده باشد. فنرهای تعلیق کمک می کند تا لرزش های دستگاه شما کاهش یابد. اگر فنر تعلیق خراب شده باشد، دستگاه می تواند تعادل خود را از دست بدهد که باعث ایجاد لرزش و ارتعاش در حین عملیات می شود. فنرهای تعلیق را برای تعیین اینکه آیا یکی از آنها خراب شده است، بررسی کنید. اگر اینگونه بود، آنها را تعویض کنید.

فنر وزنه تعادل

این فنرهای تعادل کمک می کنند تا لرزش های دستگاه شما کاهش یابد. اگر یک فنر خراب شده باشد، وان شستشو می تواند نامتعادل شود و در طول عملیات لرزش و ارتعاش ایجاد کند. فنرهای تعادل را برای تعیین اینکه آیا خراب شده اند، بررسی کنید. اگر حتی یک فنر خراب شده باشد، آن را تعویض کنید. علاوه بر این، قابی که در آن فنرهای تعادل قرار گرفته اند را بررسی کنید. اگر این قاب زنگ زده باشد، آن را تعویض کنید.

حلقه ضربه گیر

حلقه ضربه گیر لرزش ماشین لباسشویی شما را کاهش می دهد. اگر حلقه ضربه گیر ترک خورده یا خراب شده باشد، شستشو توام با لرزش یا ارتعاش خواهد بود. حلقه ضربه گیر را برای یافتن هرگونه آسیب یا صدمه بررسی کنید. اگر حلقه ضربه گیر ترک خورده یا خراب شده باشد، آن را تعویض کنید.

صفحه ضربه گیر

صفحه لرزه گیر، لرزش و ارتعاش دستگاه را کاهش می دهد. اگر صفحه لرزه گیر فرسوده شده و یا با یک ماده چسبنده (مانند مواد شوینده، نرم کننده پارچه، و یا روغن) پوشیده شده باشد، دستگاه در حین کار لرزش و ارتعاش پیدا می کند. صفحه لرزه گیر را بررسی کنید.

پیچ انتقال

تمام دستگاه های بارگذاری شونده از جلو به منظور تعادل و تثبیت سیستم درام در حین اثاث کشی از یک پیچ انتقال بهره می برند. هنگام نصب دستگاه باید این پیچ های انتقال را باز کنید. اگر این پیچ های انتقال جدا نشده باشند، دستگاه شروع به لرزش و ارتعاش های قابل توجه در حین عملیات شستشو خواهد کرد. پیچ های انتقال را باز کنید و آنها را در مکانی نگهداری کنید چرا که در زمان اثاث کشی به آنها نیاز خواهید داشت.

حلقه تعادل

حلقه تعادل ممکن است مایع خود را از دست داده باشد. حلقه تعادل در بالای لوله بیرونی قرار دارد و به مقابله با نیروی ایجاد شده از چرخه شستشو می پردازد. حلقه تعادل با مایعی پر شده است. این مایع به کاهش ارتعاش دستگاه شما کمک می کند. اگر این مایع سیال از حلقه خارج شود، وان شستشو در طول عملیات ارتعاش و لرزش خواهد داشت. حلقه تعادل را برای تعیین اینکه آیا هنوز مایع درون آن قرار دارد، بررسی کنید. اگر حلقه تعادل خالی از مایع باشد، آن را تعویض کنید.

دستگاه لرزه گیر

دستگاه لرزه گیر کمک می کند تا لرزش و ارتعاش وان شستشو در حین چرخش کاهش یابد. اگر این دستگاه خراب شده باشد، وان می تواند تعادل خود را از دست دهد که باعث ایجاد لرزش و ارتعاش در طول چرخه شستشو می شود. دستگاه لرزه گیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید آیا خراب شده است یا خیر. اگر این دستگاه خراب شده باشد، آن را تعویض کنید.

صفحه ضربه گیر وان شستشو

صفحه ضربه گیر وان شستشو، ارتعاش و لرزش وان شستشو را کاهش می دهد. اگر این صفحه ضربه گیر خراب یا پوسیده شده باشد، دستگاه در حین عملیات شستشو لرزش و ارتعاش خواهد داشت. صفحه ضربه گیر وان را بازرسی کنید و اگر خراب یا پوسیده شده باشد آن را تعویض کنید.

درام عقب با بلبرینگ

درام عقب دارای بلبرینگ یا بلبرینگ هایی درون خود است که چرخش لوله داخلی را ملایم تر کند. اگر سیستم بلبرینگ معیوب باشد، دستگاه ممکن است دچار لرزش های نامناسب شود. در برخی مدل ها، بلبرینگ ها به صورت جداگانه از درام عقب فروخته می شوند، اما توصیه می کنیم این دو بخش را به طور همزمان تعویض کنید چرا که جداسازی و فشردن بلبرینگ جدید درون درام می تواند کار دشواری باشد که معمولا به هنگام تعویض این دو قطعه به طور همزمان، این کار دشوار توسط تولیدکنندگان و در کارخانه انجام می شود. آگاه باشید که تعویض لوله بیرونی و بلبرینگ کار ساده ای نیست و می تواند بسیار پرهزینه باشد. تماس گرفتن با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی فریجیدر می تواند از بحران های روبرو شما رو نجات دهد.

پایه ی تراز

مطمئن شوید که دستگاه شما تراز است و در صورت لزوم پایه های تراز را تنظیم کنید. همیشه پایه ها را پس از تنظیم در جای خود قفل کنید تا از شل شدگی آنها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *