تعمیر مشکلات درب لباسشویی
تعمیر مشکلات درب ماشین لباسشویی فریجیدر
دی 24, 1401
تعمیر آب سرد کن یخچال
کار نکردن آب سردکن یخچال فریجیدر
دی 24, 1401
نمایش همه

چگونه ترموستات یخچال فریجیدر را تنظیم کنیم

ترموستات یخچال چیست

تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر یکی از رایج ترین سوالاتی است که برای افراد پیش می آید. در این مقاله، نحوه تنظیم ترموسات یخچال فریجیدر را در اختیار شما قرار می دهیم. در تنظیم ترموستات اهمیتی ندارد مدل یخچال قدیمی است یا جدید؛ اما در قدم اول بهتر است تعریف ساده ای از ترموستات یخچال فریجیدر داشته باشیم.

همشهریان عزیز تهرانی جهت تعمیر یخچال فریجیدر خود با ما در تماس باشید ارائه خدمات پس از فروش فریجیدر در نمایندگی های فریجیدر بصورت شبانه روزی بود شماره تماس جهت پاسخگویی 24 ساعته 22225007-021 

ترموستات چیست؟

ترموستات قطعه ای در یخچال است که وظیفه ثابت نگه داشتن دما را در یخچال به عهده دارد. واژه ترموستات(Thermostat) متشکل از دو کلمه  Therm و stat است. این دو کلمه با هم معنی دمای ثابت هستند. ترموستات قطعه ای است که به صورت اتوماتیک در یخچال کار می کند، درنتیجه دمای یخچال فریجیدر بدون دخالت فرد تنظیم می شود. نقش اصلی ترموستات، فرمان دادن به کمپرسور برای روشن و خاموش کردن یخچال می باشد.

ترموستات چیست؟

هنگامی که ترموستات را روی دمایی که می خواهیم قرار می دهیم، به کمپرسور فرمان می دهد تا دمای داخلی یخچال فریجیدر را روی دمای مورد نظر تنظیم کند؛ هنگامی که یخچال به دمای مورد نظر برسد، ترموستات بطور اتوماتیک کمپرسور را خاموش می کند. در نتیجه، ترموستات دمای یخچال را با این روند ثابت نگه می دارد و اینکار بصورت اتوماتیک انجام خواهد شد و نیازی به دخالت افراد ندارد.

زمان بندی اتوماتیک کار کردن یخچال فریجیدر

زمانبندی اتوماتیک شدن یخچال فریجیدر به دمایی که برای یخچال تنظیم کرده اید، بستگی دارد؛ اما سالم بودن قطعات آن، بخصوص کمپرسور بر روی مدت زمان اتوماتیک شدن یخچال تاثیر بسزایی خواهد داشت. شارژ کردن گاز برد یخچال نیز باعث یک سره کار کردن یخچال می شود؛ اما مدت زمان زیادی طول نمی کشد و حداکثر 24 ساعت بعد به حالت عادی خود باز می گردد؛ اما اگر پس از 24 ساعت یخچال به حالت عادی کار خود برنگشت به احتمال زیاد یخچال دچار مشکلی شده است و باید برای تعمیر یخچال فریزر فریجیدر اقدام کنید.

زمانبندی اتوماتیک کار کردن یخچال فریجیدر 6 ساعت است و حداکثر تا 7 ساعت نیز این امر طبیعی می باشد؛ اما اگر بیشتر از 7 ساعت طول کشید، یخچال شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر و بررسی دارد.

نحوه تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر

نحوه تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر

ترموستات ها دو نوع هستند، نوع اول ولومی و نوع دوم اهرمی. ما می توانیم به وسیله پیچ ترموستات، دمای یخچال را تنظیم کنیم؛ اما تنظیم دما توسط ترموستات به دو عامل بستگی دارد؛ عامل اول تغییر دمای محیط و عامل دوم فصل ها هستند. دمای محیط اطراف یخچال بر روی دمای داخلی آن نیز تاثیر می گذارد.

در نتیجه دمای یخچال را در 6 ماهه اول سال باید پایین تر بیاورید و برای تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر باید درجه آن را روی بیشترین مقدار بگذارید. در 6 ماهه دوم سال باید دمای یخچال را افزایش دهید و ترموستات آن را روی کمترین مقدار بگذارید.این نکته بسیار مهمی است؛ چرا که با تنظیم صحیح دما و ترموستات یخچال فریجیدر از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کرده و می توانید مدت زمان بیشتری آنها را در یخچال نگهداری کنید.

اینکار به طول عمر قطعات داخل یخچال نیز کمک خواهد کرد. بهترین دمای یخچال در فصل های گرم سال 4 درجه است و در فصل های سرد سال 1 یا 2 درجه می باشد. ما نحوه تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر را برای شما شرح دادیم، در ادامه مطلب راه های سرد کردن و خنک نگه داشتن یخچال را نیز بازگو خواهیم کرد. شما با رعایت این روش ها می توانید به خنگ کردن یخچال کمک کنید.

راه های خنک نگه داشتن یخچال فریجیدر

جریان هوا در یخچال مهم ترین عامل خنکی آن است، اگر مواد غذایی که در طبقات یخچال قرار داده اید خیلی به هم چسبیده باشند، هوا در بین آنها جریان نمی یابد که باعث می شود برای سرد کردن یخچال فشار زیادی به کمپرسور بیاید؛ اما اگر مواد غذایی را با فاصله مناسب از هم در طبقات یخچال قرار دهید، هوا بین آنها جریان یافته و به خنک نگه داشتن محیط یخچال کمک می کند.

راه های خنک نگه داشتن یخچال فریجیدر

نمایندگی تعمیر لباسشویی فریجیدر

به هیچ عنوان غذای گرم را مستقیما داخل یخچال قرار ندهید. اینکار باعث گرم شدن یخچال فریجیدر و کاهش سرمای یخچال می شود، که نتیجه آن فشار زیاد به کمپرسور و موتور یخچال فریجیدر است، برای خنک نگه داشتن محیط. ترموستات یخچال نیز بطور اتوماتیک مدت زمان زیادی را باید کار کند تا یخچال را دوباره به دمای مورد نظر برساند؛ که باعث می شود از طول عمر آن کم و دچار نقص فنی شود.

اگر ترموستات مشکلی پیدا کرد و شما به تعمیر ترموستات یخچال فریجیدر نیاز پیدا کردید می توانید با نمایندگی تماس بگیرید. گذاشتن غذای گرم به قطعات داخل یخچال نیز آسیب می رساند و همچنین مصرف برق را نیز افزایش خواهد داد.

بسیاری از والدین روی باز گذاشتن درب یخچال یا بی مورد باز کردن آن حساس هستند، اما دلیل آن چه می تواند باشد؟

یکی از مهمترین دلایلی که به علت بی مورد باز کردن درب یخچال بوجود می آید، سرد نکردن یخچال فریجیدر است. به این خاطر که هوای سرد داخل یخچال خارج می شود و یخچال برای سرد کردن باید به موتور کمپرسور فشار بیاورد؛ که اگر اینکار چندین بار در روز اتفاق بی افتد به قطعات یخچال آسیب وارد می شود.

هرچند وقت یکبار یخچال فریجیدر را تمیز کنید. مواد غذایی بو دار را در ظروف در بسته قرار دهید و فریزر را برفک زدایی کنید. تمیز کردن یخچال موجب طول عمر آن و سالم ماندن قطعات آن خواهد شد.

تست تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر

برای اینکه از تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر مطمئن شویم، می توانیم با انجام یک تست ساده آن را امتحان کنیم. مراحل انجام تست تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر به شرح زیر است:

  1. ابتدا یخچال را روی دمای 3 درجه سانتی گراد قرار دهید و مطمئن شوید که روی این دما تنظیم شده است.
  2. سپس یک لیوان آب ولرم ( نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) را در طبقه وسط یخچال قرار دهید و به آن اجازه دهید تا 24 ساعت داخل یخچال بماند.
  3. پس از گذشت 24 ساعت آن را از داخل یخچال بیرون آورید و به کمک یک دماسنج، دمای آب را اندازه بگیرید.
  4. اگر ترموستات یخچال فریجیدر درست تنظیم شده باشد، دماسنج باید دمای آب را بین 1 تا 5 درجه سانتی گراد نشان بدهد.

ما در این مقاله نحوه تنظیم ترموستات یخچال فریجیدر و تست آن را برای شما شرح دادیم. چنانچه مشکلی برای آن پیش آمد می توانید برای تعمیر ترموستات یخچال فریجیدر با نمایندگی تعمیرات فریجیدر تماس بگیرید. بدانید که با رفع یک مشکل از بوجود آمدن مشکلات دیگر برای یخچال جلوگیری می کنید.

تعمیر یخچال فریجیدر شمال تهران

لواسانات، نیاوران، ولنجک، الهیه، تجریش، شریعتی، فرمانیه، کامرانیه، چیذر، زعفرانیه، منظریه، ازگل، دربند، دزاشیب، محمودیه، پل رومی، پاسداران، ظفر، میرداماد، جردن، شمیرانات، دروس، پارک وی، شهرک غرب، سعادت آباد، ملاصدرا

021-22225007 | 021-88770355 | 021-26153912


تعمیرات یخچال فریجیدرغرب تهران

آیت الله کاشانی، باغ فیض، بلوار فردوس، آریا شهر، جنت آباد، پونک، صادقیه، اکباتان، شهرک آپادانا، شهرزیبا، شهرک آزادی، مرزداران، شهرآرا، پاتریس، جلال آل احمد، سردار جنگل، شهرک راه آهن، میدان المپیک

021-44449690 | 021-44768306 | 021-44768325


تعمیر یخچال فریجیدر شرق تهران

تهران پارس، پیروزی، رسالت، نارمک، امام حسین، دماوند، نیروهوایی، سید خندان، نظام آباد، مجدیه، سهروردی

021-77725710 | 021-33324070 | 021-77725711


تعمیر یخچال فریجیدر جنوب تهران

راه آهن، مولوی، شوش، میدان قزوین، منیریه، حسن آباد، بعثت، افسریه، نازی آباد

021-55186843

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *