تعمیر یخچال فریجیدر در تهران
تعمیر یخچال فریجیدر در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
تیر 4, 1399
تعویض تسمه ماشین لباسشویی وعلاِئم خرابی آن
تعویض تسمه ماشین لباسشویی وعلاِئم خرابی آن
تیر 4, 1399
نمایش همه

چگونه لباسشویی فریجیدر را تنظیم کنیم؟

چگونه لباسشویی فریجیدر را تنظیم کنیم؟

چگونه لباسشویی فریجیدر را تنظیم کنیم؟

یکی از مهمترین دغدغه هایی که در هنگام خرید ماشین لباسشویی جدید برای افراد پیش می آید، نحوه تنظیم کردن آن است. تنظیم نبودن لباسشویی فریجیدر، می تواند یکی از علت های معیوب شدن زود هنگام آن باشد. بهتر است هنگامی که لباسشویی نو خریداری میکنید، ابتدا دفترچه راهنما آن را مطالعه فرمایید، در غیر این صورت، با مطالعه این مقاله به راحتی می توانید لباسشویی خود را تنظیم کنید.

تنظیم لباسشویی فریجیدر میتواند به بیشتر شدن طول عمر آن منجر شود؛ اما به شرط آن که هر 6 ماه یک بار آن را سرویس کرده و به درستی از آن استفاده کنید. شستشوی لباس به وسیله ماشین لباسشویی فریجیدر، یکی از ساده ترین کار ها محسوب می شود که باعث صرفه جویی در وقت می شود؛ در نتیجه بهتر است از همان اول که لباسشویی فریجیدر را خریداری می کنید، آن را به درستی تنظیم کنید.

نمایندگی فریجیدر در این مقاله راهنمای تنظیم ماشین لباسشویی فریجیدر را برای شما به طور کامل شرح داده است. با مطالعه آن به راحتی می توانید لباسشویی خود را تنظیم کرده و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

تنظیم کردن لباسشویی فریجیدر

اولین نکته ای که در هنگام تنظیم کردن لباسشویی فریجیدر باید رعایت کنید، جداسازی و دسته بندی لباس ها از یکدیگر است. این کار ممکن است کمی وقت گیر باشد، اما از آسیب وارد شدن به لباس و ماشین لباسشویی فریجیدر جلوگیری می کند. ابتدا برچسب های پشت لباس هایتان را مطالعه کنید. این برچسب ها به شما کمک می کند تا برنامه درستی را برای شستشو لباس هایتان انتخاب کنید. اکثر لباس ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی و آب گرم هستند؛ اما بهتر است از این موضوع مطمئن شوید.

اگر روی برچسب پشت لباس نوشته شده بود که این لباس باید با دست شسته شود بهتر است آن را داخل لباسشویی نیندازید؛ چرا که الیاف آن از بین می رود و به سرعت کهنه و پاره می شود. این لباس ها را در دسته هایی جدا قرار دهید و حدالامکان از انداختن آنها در داخل لباسشویی خودداری کنید.

نکته دیگری که باید در مورد لباس ها رعایت کنید، جداسازی آنها بر اساس رنگ می باشد. لباس هایی که سفید رنگ هستند را به هیچ عنوان با لباس های مشکی داخل لباسشویی نیندازید؛ زیرا پس از خارج کردن، متوجه تغییر رنگ آن ها خواهید شد. لباس های رنگی نیز باید جدا از لباس های مشکی و سفید بگذارید. با رعایت این نکته و دسته بندی لباس های رنگی، سفید و مشکی، از تغییر رنگ آنها جلوگیری می کنید.

نکته ای که رعایت آن باعث می شود لباس ها به خوبی شسته شوند، جدا سازی آنها بر اساس ضخامت پارچه شان است. این نکته به شما در تنظیم لباسشویی فریجیدر کمک بسیاری می کند. اگر جنس لباس هایی که داخل لباسشویی قرار داده اید نازک باشد، برنامه ای را باید به لباسشویی بدهید که آسیبی به آن لباس ها وارد نشود؛ اما اگر لباسشویی را روی برنامه مناسبی قرار ندهید باعث آسیب رساندن به الیاف پارچه و کهنه شدن زود هنگام لباس ها می شود.

نکته حائز اهمیت این است که قبل از انداختن لباس ها در لباسشویی، لکه های موجود روی آنها را پاک کنید.

با رعایت نکاتی که در مورد لباس ها گفته شد حال به بررسی برنامه ها و تنظیم آنها در لباسشویی فریجیدر می پردازیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

پیشنهاد ما به شما: تعمیر لباسشویی فریجیدر

تنظیم برنامه های لباسشویی فریجیدر

تنظیم برنامه های لباسشویی فریجیدر

در لباسشویی فریجیدر به طور کلی 4 برنامه اصلی وجود دارد که هر کدام از آنها زیر مجموعه هایی دارند. این برنامه ها عبارت اند از:

1-      برنامه عادی

2-      برنامه ظریف

3-      برنامه ویژه

4-      برنامه پرفشار

برنامه عادی

یکی از ساده ترین برنامه های لباسشویی فریجیدر، برنامه عادی است و بهترین زمان استفاده از آن زمانی است که لباس های روزمره را می خواهیم به خوبی بشوییم. این برنامه دارای چرخش سریع است و لباس هایی را که نیاز به شستشوی زیاد دارند را به خوبی می شوید.

برنامه ظریف

این برنامه برای لباس هایی است که بسیار حساس هستند؛ مانند لباس های ابریشمی که پارچه نازکی دارند. سرعت چرخش دیگ لباسشویی در این برنامه بسیار آهسته است و کمترین سایش را دارد. این برنامه هیچ آسیبی به لباس های نازک و حساس وارد نمی کند.

برنامه ویژه

این برنامه یکی از بهترین برنامه ها برای شستشو می باشد که در لباسشویی فریجیدر به کار گرفته شده است. برنامه شستشو ویژه نه تنها از لباس های حساس و پارچه های نازک مراقبت می کند، بلکه دارای خاصیت ضد آلرژی نیز می باشد. این ویژگی برای افرادی که پوست حساسی دارند بسیار کارآمد می باشد.

برنامه پر فشار

برنامه پر فشار از قابلیت چرخش سریع و آهسته برخوردار است. این برنامه برای کسانی که از چروک شدن لباس هایشان در لباسشویی بیزار هستند بسیار مناسب می باشد؛ چرا که از چروک شدن لباس ها جلوگیری می کند. شما می توانید از این برنامه برای پارچه هایی که جنس آنها الیاف مصنوعی است، استفاده کنید. این برنامه لباسشویی فریجیدر در برابر افتادن توپ های ریز فیبر بر روی این نوع از پارچه ها جلوگیری می کند.

تنظیم کردن دمای آب در لباسشویی فریجیدر

همانطور که میدانید آب گرم، میکروب ها را از بین میبرد و تاثیر ماده شوینده را بر لباس ها بیشتر می کند؛ اما خیلی از افراد از تنظیم دمای مناسب برای آب لباسشویی خبر ندارند. همانطور که گفتیم آب گرم خاصیت ضد باکتری دارد؛ اما اگر به درستی تنظیم نشود ممکن است باعث خراب شدن الیاف پارچه نیز بشود. در اینجا نکاتی را برای تنظیم کردن دمای آب به شما متذکر می شویم که با رعایت آنها می توانید از آسیب دیدن لباس هایتان جلوگیری کنید.

نکات مهم در رابطه با تنظیم دمای آب لباسشویی فریجیدر

بهترین دمای آب برای لباس هایی که نازک و حساس هستند و احتمال رنگ دهی آنها زیاد است، آب سرد می باشد. استفاده از آب سرد در این نوع پارچه ها موجب خراب نشدن الیاف آنها می شود.

استفاده از آب ولرم برای لباس هایی که رنگ تیره دارند و کثیفی آنها کم است بهترین گزینه می باشد.

استفاده از آب داغ برای لباس هایی است که ضخامت بالایی دارند و کثیفی آنها بسیار زیاد است مانند پتو، حوله، ملافه و… .

استفاده از آب سرد در لباسشویی باعث می شود، 90 درصد از انرژی که لباسشویی برای گرم کردن آب صرف می کند به شستن لباس ها اختصاص دهد.

استفاده از مواد شوینده مناسب لباسشویی فریجیدر

قبل از ریختن مواد شوینده داخل لباسشویی فریجیدر، حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه فرمایید. بهتر است قبل از روشن کردن لباسشویی، پودر و مواد شوینده را در جا پودری بریزید تا از غلظت مواد کاسته شود و به لباس های شما آسیبی وارد نشود.

در این مقاله چگونگی تنظیم ماشین لباسشویی فریجیدر را برای شما عزیزان بیان کردیم. با رعایت نکات مطرح شده نیز بهتر می توانید از لباسشویی خود استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا مسئله ای با شماره نمایندگی تعمیر لباسشویی فریجیدر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *