تفاوت ماشین ظرفشویی بخارشو و معمولی
تفاوت ماشین ظرفشویی بخارشو و معمولی چیست؟
دی 8, 1402
نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی
علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی چیست؟
دی 8, 1402
نمایش همه

علل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکار های از بین بردن آن

ماشین لباسشویی همواره یکی از ابزار هایی است که از آن برای شستن انواع لباس ها، کفش ها، کیف ها و … استفاده می کنند. در برخی از مواقع شاید با این مشکل رو به رو شده اید که دستگاهتان بوی فاضلاب و تعفن بدهد و به فکر چاره ای برای آن باشید. نمایندگی تعمیرات فریجیدر به دلیل سوالات مکرر کاربران از ما تصمیم گرفته است با انتشار این مقاله به شما بگوید که راهکار رفع بوی بد لباسشویی چیست. بنابراین تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید شاید شما نیز یکی از آن افرادی باشید که به دنبال چرایی و علت این مسئله باشد!

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

اگر بخواهیم خیلی ساده برایتان این موضوع مهم و اساسی را شرح دهیم باید بگوییم که عوامل مختلفی باعث بوی نا مطبوع می شوند برای مثال رشد میکرو ارگانیسم ها یا ایجاد یک فضای گرم و مرطوب در سیکل و همچنین شوینده هایی که پس از پایان عمل شستشو در داخل سبد ماشین باقی می مانند. این موارد دست به دست هم می دهند و باعث کپک زدن جایگاه و ایجاد بوی بد در آن می شوند. حتی گاهی پس از اتمام کار دستگاه می بینیم که لباس ها بوی خوبی نمی دهند و همه این ها ناشی از رشد باکتری ها، قارچ ها و… است.

به عبارتی دیگر اگر به لباسشویی اجازه ندهیم که در بازه زمانی مشخصی خشک شود، ابتدا مشاهده می کنیم که بوی بدی از درون ماشین می آید، سپس این بو به بیرون از آن سرایت می کند و بعد از گذشت مدتی هم در فضای آشپزخانه و هم لباس هایمان دچار این مشکل می شوند. حال در چنین مواقعی چاره چیست؟ چه باید بکنیم که از ریشه مشکلمان حل شود؟! دراین مقاله نمایندگی تعمیرات فرجیدر تمامی این موارد را برای شما آموزش میدهد.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

5 دلیلی که باعث ایجاد بوی نامطبوع در لباسشویی می شود

  1. توصیه می کنیم زمانی که شستن لباس ها تمام شد، اجازه ندهید که برای مدت طولانی لباس ها در داخل سبد بمانند چون اولا ممکن است به ناراحتی های پوستی گرفتار شوید ثانیا باعث رشد قارچ ها و در نتیجه بو گرفتن البسه هایتان می شود.
  2. در ادامه موضوع قبلی حتی اگر درب ماشین پس از اتمام کار بسته باشد نیز باعث ایجاد بوی بد می شود.
  3. شما بایستی همیشه با یک پارچه یا هر نحو دیگری لاستیک تعبیه شده اطراف درب دستگاهتان را تمیز نمایید.
  4. هر  چند وقت یک بار (سالیانه) وسیله برقی مورد نظرتان را سرویس و چکاب کامل کنید، افزون بر آن جاپودری را دو هفته یک بار یا در مدت مشخصی بیرون آورده و از تمیز شدن آن اطمینان یابید.
  5. فارغ از این موارد بیان شده می توان به نکته مهمی اشاره کرد و آن فاضلاب منزل می باشد یعنی در مسیر تخلیه فاضلاب منزل از سیفون استفاده نشده است و همین امر تاثیر به سزایی در کپک زدن و رشد باکتری ها می گذارد.

بهترین ترفند های مهم برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

بهترین ترفند های مهم برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

1- شستشوی آخر با آب گرم

اگر در طول شبانه روز قصد دارید که چندین بار از این وسیله برقی کاربردی استفاده کنید، می توانید در دفعاتی تنظیمات آن را بر روی آب سرد بگذارید ولی حواستان باشد که در آخرین بار از آب گرم استفاده کنید چون گرما یکی از عواملی است که در از بین بردن هر گونه میکروب و باکتری اثر گذار است.

2- از شوینده های با کیفیت استفاده کنید

امروزه با گسترش فناوری و پیشرفت تکنولوژی، شوینده ها و پودر هایی برای انواع برند های لباسشویی در نظر گرفته و تولید شده اند. این محصولات از این جهت مفید می باشند که کف صابونی خیلی کمی ایجاد می کنند و مواد باقی مانده در سیکل نیز کمتر خواهد بود.

3- جریان هوا را فراموش نکنید

جریان هوا نیز مانع از تجمع میکروب ها می شود چگونه؟ در انتهای عملیات شستشو بایستی در آن واحد لباس ها را بیرون بیاورید و سپس ماشین را خشک نموده و درب آن را باز بگذارید برای تبخیر شدن فضای مرطوب داخل سبد و لاستیک آن می توانید از یک سیستم تهویه بهره بگیرید چون باعث تبخیر هر چه سریع تر رطوبت ها می شود.

4- جرمگیری با سرکه یا جوش شیرین

جوش شیرین و سرکه یکی از ترفندهایی است که برای تمیز شدن این وسیله برقی سودمند می باشد. کافی است هر 6 ماه یک بار 2 لیوان سرکه در داخل ماشین بریزید و درب آن را ببندید. بهتر است 15 دقیقه صبر کنید. سپس آن را بروی طولانی ترین زمان شستشو و بر روی حالت گرم بگذارید. حال اگر باز هم بوی بد بر طرف نشده بود مقداری جوش شیرین به سرکه اضافه کنید و دوباره سایر عملیات را به ترتیب بیان شده انجام دهید.

5- تمیز کردن لاستیک دور درب

یکی دیگر از راه حل های در نظر گرفته شده برای از بین بردن بو های بد از مکان های نام برده شده در بالا، پاک کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می باشد. بهتر است این کار را با یک پارچه تمیز و مقداری آب و سرکه انجام دهید. این شستشوی دستی به شما کمک می کند تا دیگر مواد فاسدی باقی نمانند.

مقالات مرتبط : نحوه تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

5- تمیز کردن لاستیک دور درب

6- تمیز کردن جا پودری

گاهی اوقات ممکن است مشکل از جا پودری شما باشد. زمانی که متوجه ی تغیییر رنگ جا پودری یا جرم گرفتن آن میشوید زمان آن است که آنرا جرمگیری کنید .شما میتوانید این کار را با یک مسواک و جرمگیر انجام دهید. فقط حواستان باشد که صدمه ای به کشوی جاپودری وارد نکنید.

7- در آخر مسیر تخلیه را چک کنید

زمانی که تمام کارهای بالا را انجام داده و باز بوی بد به مشامتان میرسد باید به مسیر فاضلاب شک کنید. مسدود شدن مسیر تخلیه فاضلاب یا گرفتگی آن سبب جمع شدن گند آب ها شده و بوی بدی را ایجاد میکند.

سخن پایانی

هدف از این محتوا افزایش آگاهی ها و مهارت های لازم برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی است. اصلا نگران چنین موضوعی نباشید و برای این کار هیچ احتیاجی به کارشناسان نیست و می توانید با استفاده از روش های نام برده شده در بالا یک بار برای همیشه این بوی تعفن برانگیز را از بین ببرید. فراموش نکنید که این وسیله برقی هم مانند سایر وسایل احتیاج به سرویس شدن دارد بنابراین بهترین موقعیت برای تمیز کردن هر 6 ماه یک بار می باشد. اگر در چارچوب قوانینی که بیان کردیم عمل کنید، مانع از بو گرفتن محیط آشپزخانه، لباس ها و یا خود وسیله می شوید.

حواستان به فاضلابی که مسیر تخلیه است باشد، یعنی مبادا دچار گرفتگی، انسداد و … باشد و از این بابت حتما مطمئن شوید حتی می توانید در این راستا از سیفون جهت عدم ایجاد بوی بد استفاده کنید. در صورت بروز چنین مشکلاتی استرس نگیرید و با حفظ آرامش خود به رفع آن ها بپردازید.

در صورتی که نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی فریجیدر دارید از طریق شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *