نکات مهم و ساده برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر
نکات مهم و ساده برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر
بهمن 16, 1396
عیب یابی و علت گرم شدن یخچال فریجیدر
عیب یابی و علت گرم شدن یخچال فریجیدر
بهمن 16, 1396
نمایش همه

ماشین ظرفشویی فریجیدر چگونه کار می کنند

ماشین ظرفشویی فریجیدر چگونه کار می کنند
اساسا ماشین ظرفشویی یک ربات است که ظروف غذای کثیف را تمیز و خشک می کند. افراد باید ظرف های کثیف را درون آن قرار دهند، مواد شوینده را اضافه کنند، سیکل های شستشوی مناسب را تنظیم کرده و آن را روشن کنند، اما ماشین ظرفشویی مجموعه ای کامل از عملکردها را به خود اختصاص می دهند. یک ماشین ظرف شویی:· آب را اضافه می کند· آب را تا دمای مناسب گرم می کند· در زمان مناسب، دریچه توزیع مواد شوینده را به طور خودکار باز می کند· آب را از طریق جت پخش می کند تا ظروف را تمیز کند· آب کثیف را تخلیه می کند· آب بیشتری را بر روی ظروف برای شستشو بهتر آنها اسپری می کند· خود دستگاه را دوباره تخلیه می کند· اگر کاربر این گزینه را انتخاب کند، ظروف را از طریق گرما دهی خشک می کندعلاوه بر این، ماشین های ظرفشویی خود را کنترل می کنند تا مطمئن شوند همه چیز درست کار می کند. یک تایمر (یا یک رایانه کوچک) طول هر چرخه را تنظیم می کند. سنسور دمای آب و هوا، وظیفه کنترل دمای آب و هوا را دارد تا از گرمای بیش از حد و یا آسیب رساندن به ظروف شما جلوگیری شود.

یکی دیگر از سنسورها هنگامیکه سطح آب خیلی زیاد باشد، عملکرد تخلیه را فعال می کند تا ماشین ظرفشویی را از سرریز حفظ کند. برخی از ماشین های ظرفشویی حتی دارای سنسورهایی هستند که می توانند میزان پاکی آب خروجی از دستگاه را شناسایی کنند. هنگامی که آب خروجی به اندازه کافی تمیز باشد، ماشین ظرفشویی تشخیص می دهد که ظروف به اندازه کافی تمیز هستند.

داخل یک ماشین ظرفشویی

اگرچه ماشین های ظرفشویی آبگیر هستند، اما در واقع با آب پر نمی شوند. فقط یک حوضچه کوچک در پایین آنها پر می شود. عناصر گرمایش، آب را تا60 درجه سانتی گراد گرم می کنند. سپس یک پمپ، آب را به جت های آب پرتاب می کند، جایی که آب به سمت ظروف کثیف اسپری و جت می شود.

یک شلنگ آبیاری باغ بدون نازل را در نظر بگیرید – اگر انگشت شست خود را روی انتهای آن قرار دهید، فضای کمتری برای آب به هنگام بیرون آمدن باقی می ماند که این باعث می شود، آب با شدت بیشتری اسپری شود. جت های ماشین ظرفشویی با همین روش کار می کنند. نیروی آب به قدری بالا است که باعث می شود دستگاه جت آب، مانند آب پاش فضای سبز شروع به چرخش کند.

هنگامی که شستشو کامل می شود، آب دوباره به حوضچه بازمی گردد، جایی که پمپ آب را از ماشین ظرفشویی تخلیه می کند. بسته به نوع ماشین ظرفشویی، آب خروجی ممکن است به داخل لوله های زیر سینک یا مستقیما به داخل سینک شما منتقل شود.

داخل یک ماشین ظرفشویی

مرحله نهایی در یک چرخه شستشو که اختیاری است، چرخه خشک کردن است. عنصر گرمایش در انتهای ماشین ظرفشویی هوای گرم را در داخل دستگاه ایجاد می کند تا به خشک شدن ظروف کمک کند. برخی افراد به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، بدون گرمایش ظروف خود را خشک می کنند.

ماشین ظرفشویی به لحاظ مکانیکی پیچیده نیست. در بخش بعدی، ما نگاهی به قسمت های اصلی یک ماشین ظرفشویی خواهیم انداخت.

مکانیزم کنترل در داخل درب پشت پانل کنترل قرار دارد. بسیاری از واحدها از یک سیستم الکترومکانیکی ساده استفاده می کنند: یک تایمر تعیین می کند هر بخش چرخه چقدر طول می کشد و عملگر مناسب را در زمان مناسب فعال می کند (مانند توزیع مواد شوینده، اسپری شستشو و عملکرد تخلیه).

دستگاه های گران قیمت ممکن است یک سیستم کنترل کامپیوتری نیز داشته باشند. واحدهای مدرن همچنین دارای یک قفل درب هستند که برای شروع فرایند نیاز است که درب دستگاه بسته باشد. برخی نیز قفل ایمنی کودک دارند.

دریچه ورودی

این جایی است که آب از لوله های خانگی وارد ماشین ظرفشویی می شود. پمپ دستگاه، آب را به درون حوضچه پمپ نمی کند. هنگامی که دریچه ورودی باز می شود، فشار آب، باعث می شود آب به درون دستگاه رانده شود.

دریچه ورودی

پمپ

یک موتور الکتریکی، پمپ را فعال می کند. در طول چرخه پمپ، آب توسط پمپ ها به سمت سوپاپ اسپری رانده می شوند. در طول چرخه تخلیه، پمپ آب را به سمت شلنگ تخلیه هدایت می کند. محل قرارگیری موتور پمپ زیر حوضچه، و در مرکز ماشین ظرفشویی نصب می شود. دو نوع پمپ وجود دارد:

· برگشت پذیر: این پمپ ها بین پمپاژ آب به سوپاپ اسپری و پمپاژ آب به شلنگ تخلیه، تنها با معکوس کردن جهت کارکرد موتور تمایز قائل می شوند. پمپ های برگشت پذیر معمولا به صورت عمودی نصب می شوند.

· موتور مستقیم در یک جهت کار می کند، بنابراین جهت جریان از سوپاپ اسپری سوئیچ می شود و به وسیله یک مارپیچ که دریچه های مناسب را باز و بسته می کند و یا یک سوکت، شلنگ را به دیگری سوئیچ می کند. پمپ های غیر قابل برگشت معمولا به صورت افقی نصب می شوند.

ماشین ظرفشویی را می توان در یک پیکربندی قابل حمل یا دائمی نصب کرد. واحد های قابل حمل دارای ویژگی هایی هستند که می توانند به عنوان یک واحد در آشپزخانه استفاده شوند. هنگامی که در حال استفاده نیستند، دستگاه در کنار دیوار قرار می گیرد.

هنگامی که می خواهند یک چرخه را اجرا کنند، واحد را می توان بر روی سینک قرار داد، جایی که به سوکت تخلیه متصل می شوند و به درون یک خروجی نزدیک جاری می شوند. در حالت نصب دائمی، ماشین ظرفشویی زیر میز آشپزخانه قرار می گیرد و به آن پیچ می شود. شلنگ های زیر سینک آشپزخانه مستقیما به خط آب گرم و خط تخلیه وصل می شوند و واحد نیز زیر سینک قرار می گیرد.

پمپ

در صورتی که هر کدام از این چرخه ها بدرستی انجام نگیرد ظروف خوب تمیز نخواهند شد. در اینگونه مواقع با تماس با نمایندگی فریجیدر ، تعمیرات ظرفشویی فریجیدر شما را به بهترین نحو ممکن انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *