ماشین ظرفشویی دارای بخار چگونه کار می کند
ماشین ظرفشویی دارای بخار چگونه کار می کند بخش 1
اردیبهشت 3, 1397
ماشین ظرفشویی دارای بخار چگونه کار می کند بخش 3
ماشین ظرفشویی دارای بخار چگونه کار می کند بخش 3
اردیبهشت 3, 1397
نمایش همه

ماشین ظرفشویی دارای بخار چگونه کار می کند بخش 2

کارکرد ماشین ظرفشویی دارای بخار 2

کارکرد ماشین ظرفشویی دارای بخار 2

در ماشین ظرفشویی ، فشار بالا و درجه حرارت بخار به طور موثر اتصال قوی بین آلودگی و ظروف شما را از بین می برند. به این ترتیب بخار می تواند آلودگی هایی را از بین ببرد که حتی صابون خوب و آب نیز قادر به جداسازی آنها از ظروف نمی باشد.

در اصل، مواد غذایی که به صورت خشک شده و پخته شده بر روی ظروف قرار گرفته اند بخار را جذب می کنند، و این فرآیند تا زمانی تکرار می شود که به طور کامل از روی ظروف پاکسازی شوند.

پس از شکستن این پیوندها، با یک شستشوی ساده آنها به طور کامل تمیز خواهند شد. شاید مهمتر از همه، این است که دمای بسیار بالا بخار نیز باکتری ها را می کشد و ظروف را پاکسازی می کند.

از آنجا که بخار قدرت استریلیزاسیون دارد، مردم در موارد مختلفی برای تمیزکاری از بخار استفاده می کنند. بخاطر اینکه می تواند ملایم اما موثر باشد، بخار برای تمیز کردن سطوح سنگ تراشی مانند آجر و سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی از مردم برای پاک کردن و آماده سازی سطوح رنگ آمیزی از بخار استفاده می کنند و کارخانه های تولید مواد غذایی که نیاز به تمیز کردن تجهیزات خود دارند، بخار را برای از بین بردن روغن و چربی از روی تجهیزات خود انتخاب می کنند.

پاک کننده های شهری عمومی حتی می توانند از بخار برای تمیزکاری جداول و ریل ها استفاده کنند.

چرخه های ماشین ظرفشویی بخاری و قابلیت های آن

نام ماشین ظرفشویی بخاری ممکن است گمراه کننده باشد. این ماشین های ظرفشویی منحصرا از بخار استفاده نمی کنند، اما بخار یک گام مهم و موثر در چرخه آنها است.

با دانستن این موضوع، منتقدان ممکن است بازاریابی در پشت این محصولات جدید را مورد سوال قرار دهند که چرا از این نام برای آنها استفاده شده است. با این همه، آیا همه ما هنگام باز کردن درب ماشین های ظرفشویی سنتی آزاد شدن بخار ناشی از شستشوی گرم را ندیده ایم؟

درست است که ماشین های ظرفشویی معمولی نیز بخار تولید می کنند. در واقع، برخی از آشپزهای ماجراجو به طور موثر ماهی قزل آلا را در ماشین ظرفشویی بخارپز می کنند.

با این حال، این بخار عمدتا فقط یک عملیات جانبی در چرخه خشک کردن است (برای خشک کردن ظروف، ماشین ظرفشویی هوا را گرم می کند، که آب باقی مانده را به بخار تبدیل کند).

در حالیکه، ماشین های ظرفشویی بخار آنرا برای تمیز کردن ظروف در مرحله شستشو مورد استفاده قرار می دهند. به طور خاص، آنها می توانند به طور مستقیم بخار آب را درون دستگاه تولید کنند و یا از نازل هایی که برای آزاد کردن بخار خالص، گرم و با فشار بالا در زمان مناسب استفاده می شود بهره ببرند.

با استفاده از روش دوم که استفاده از نازل می باشد، ماشین ظرفشویی بخاری شامل یک واحد تولید بخار می باشد. این واحد به دستگاه اجازه می دهد تا آب را به حالت بخار در بخش جداگانه ای از وان اصلی تبدیل کند.

به این ترتیب، جریان بخار خالص می تواند به طور مستقیم از نازل به درون حمام اصلی شامل ظروف آزاد شود.

اگر چه ماشین های ظرفشویی بخاری منحصرا از بخار به عنوان یک روش تمیزکننده استفاده نمی کنند، کاربر می تواند از گزینه ای برای اضافه کردن یک چرخه بخار برای تمیز کردن ظروف استفاده کند.

اما ماشین ظرفشویی بخاری می تواند از بخارهای متفاوت و در زمان های مختلف استفاده کند. به عنوان مثال، برخی از ماشین های ظرفشویی بخاری، دارای یک سری تنظیمات ویژه هستند که برای تمیز کردن ظروف شکننده استفاده می شود.

سشتشوی ظروف با بخار

از آنجایی که بخار نیاز به استفاده از اعمال نیرو برای تمیز کردن ظروف ندارد، این یک ابزار عالی برای تمیز کردن ظروف چینی و موارد دیگر که به راحتی قابل شکستن هستند، می باشد.

اضافه کردن گزینه بخار برای اقلام دیگر، کمک خواهد کرد که آنها را به طور موثرتر تمیز کند. این مانند اضافه کردن قدرت اضافی به روش تمیز کاری سنتی است.

با این حال، ماشین ظرفشویی بخاری همچنین گزینه دیگری دارد. علاوه بر یک فاز بخار نرمال، دارای یک چرخه برای پیش شستشوی ظروف می باشد که صرفا یک وان بخار است، به طوری که کاربران قبل از بارگیری نیازی به تمیزکاری دستی ظروف ندارند مدل های دیگر ماشین ظرفشویی های بخاری گزینه دیگری برای بخار ارائه می دهد.

دیگر ماشین های ظرفشویی قابلیتی را که تحت عنوان SteamClean شناخته می شود ارائه می دهند. SteamClean یک فرآیند 24 دقیقه ای به دوره شستشو اضافه می کند که طی آن دستگاه بخار با درجه حرارت بالا را مورد استفاده قرار می دهد و قبل از شروع شستشو ظروف را طی یک فرآیند پیش شستشو تمیز می کند.

نمایندگی فریجیدر با داشتن افراد متخصص و مجرب تعمیر ماشین ظرفشویی فریجیدر شما را با بهترین کیفت و در کمترین زمان انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *