چگونه ساید بای ساید فریجیدر را تمیز کنیم
چگونه ساید بای ساید فریجیدر را تمیز کنیم
بهمن 8, 1401
آب دادن یخچال ساید
علت آب دادن سايد فریجیدر و راه های بر طرف کردن آن
بهمن 8, 1401
نمایش همه

علت چشمک زدن یخچال فریزر

علت چشمک زدن یخچال فریزر

یکی از موارد آزار دهنده یخچال و فریزر چشمک زدن چراغ های آن است. قصد داریم در این مقاله به علت چشمک زدن یخچال فریزر و راه حل برطرف نمودن آن، بپردازیم. بعضی از یخچال ها دارای صفحه نمایش هستند و عیب و ایراد یخچال را با ارور های مختلف نشان می دهند.

مهمترین دلایل چشمک زدن یخچال چیست؟

شاید برای شما پیش آمده  که با چراغ چشمک زن یخچال رو به رو شده باشید. این چراغ در اکثر مواقع به معنای هشدار است و به راحتی قابل حل می باشد. از شما دعوت میکنیم تا در ادامه مطلب دلایل چشمک زدن یخچال با ما همراه باشید.

1- علل چشمک زدن چراغ قرمز یخچال فریزر

اغلب یخچال های ایرانی و خارجی موجود در بازار و منازل، دارای 3 چراغ ال ای دی به رنگ های سبز، زرد و قرمز هستند؛ البته در یخچال های جدید امروزی، این چراغ ها جای خود را به صفحه نمایش گر داده اند. حال به علت چشمک زدن یخچال میپردازیم.

علل چشمک زدن چراغ قرمز یخچال فریزر
  • چراغ سبز به معنای عدم وجود مشکل در برق رسانی و عملکرد صحیح یخچال می باشد.
  • چراغ زرد در بعضی اوقات مثل هنگامی که آپشن یخ سریع یا فست فریز فعال میشود، روشن است.
  • چراغ قرمز علل فراوانی دارد اما عمده علت چشمک زدن این چراغ  یخچال به بالا بودن دمای داخل یخچال برمی گردد؛ اما توصیه ما به شما این است که اگر با تنظیم دمای یخچال چراغ قرمز چشمک زن خاموش نشد، این موضوع را با نمایندگی رسمی فریجیدر در میان بگذارید.

2- دلیل چشمک زدن درجه یخچال

هنگامی که یخچال را تازه به برق وصل کردید یا وسایل زیادی را در یک زمان داخل یخچال قرار دادید دمای یخچال بالا می رود و درجه یخچال شروع به چشمک زدن می کند؛ برای رفع این عیب باید منتظر بمانیم تا دمای یخچال به حد مطلوب یعنی دمای  تنظیم شده برسد؛ اگر بعد از سرد شدن یخچال متوجه شدید چراغ چشمک زن درجه یخچال همچنان روشن است، یخچال را به مدت نیم ساعت از برق بکشید؛ سپس آن را متصل کنید. در این مرحله اگر آن چراغ خاموش نشد، ایراد کار در یکی از قطعات یا سنسورهای یخچال شماست که بهتر است این موضوع را با نمایندگی فریجیدر در میان بگذارید.

اگر نکات بالا را رعایت کردید و دلیلی برای چشمک یخچالتان نیافتید، این را بدانید که مشکلی در سنسور‌ها و قطعات یخچال به وجود آمده است که باید آن را بررسی کنید و اگر نیاز بود اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید.

مقالات مرتبط: تعمیر ترموستات یخچال فریجیدر

3- علت چشمک زدن درجه یخچال ناشی از خرابی قطعات

در ادامه مواردی که باعث میشود یخچال شما از روی خرابی شروع به چشمک زدن میکند را به شما آموزش میدهیم:

یخ ساز

ممکن است هر کدام ازقطعات و سنسورهای موجود در یخ ساز دچار ایراد بشوند و علت چشمک زدن یخچال فریزر شما همین باشد. اگر هر کدام از قطعات موجود در یخ ساز که شامل خارج کننده، تعدیل کننده و یخ پران می باشد، خراب شوند باید نسبت به تعویض آنان اقدام شود.

سنسور فریزر

وظیفه این سنسور فعالیت در جهت یخ زدن فریزر می باشد. زمانی که این سنسور با ایرادی مواجه شود، میتواند علت چشمک زدن درجه یخچال باشد. چنانچه یکی از قطعات سنسور فریزر به مشکل خورده باشد؛ در صورت امکان تعمیر و در غیر این صورت باید تعویض شوند.

علت چشمک زدن درجه یخچال

سنسور یخ ساز

سنسور یخ ساز به یخ ساز دستور فعالیت می دهد. در صورت بروز مشکل در یکی از اقسام آن، مانند خرابی سوکت، خرابی اتصالات و یا عدم برق رسانی توسط سیم های برق این سنسور دچار خرابی می شود و باعث چشمک زدن درجه یخچال می شود. در صورتی که دمای تشخیص داده شده توسط سنسور یخ ساز بالاتر یا پایین تر از حد تعریف شده باشد؛ این چراغ روشن میشود. برای حل این مشکل درجه یخچال را تنظیم کنید و بعد از چند دقیقه در صورت عدم حل این مشکل بهتر است با نمایندگی رسمی تعمیریخچال فریدیجر تماس حاصل کنید.

خدمات فریجیدر: تعمیر لباسشویی فریجیدر

محفظه جادویی

این سنسور به صورت اتوماتیک دمای یخچال را تنظیم می کند. برخی از قابلیت های این سنسور برفک زدایی در زمان کوتاه و نگهداری میوه و سبزیجات در دمای 3 درجه سانتی گراد می باشد. علت چشمک زدن یخچال فریزر ناشی از خرابی جعبه جادویی به خاطر این است که دمای محسوس توسط آن سنسور بالاتر از 150 درجه فارنهایت و یا کمتر از -58 درجه فارنهایت می باشد.لازم به توضیح است که برای تعمیر و یا تعویض قطعات سنسور جعبه جادویی بهترین کار این است که با نمایندگی تعمیر ساید بای ساید فریجیدر تماس حاصل نمایید.

 سیستم برفک زدایی

سیستم برفک زدایی

سیستم برفک زدایی مسئول قسمت برفک نزدن یخچال می باشد. زمانی که علت چشمک زدن یخچال فریزر شما سیستم برفک زدایی باشد یعنی اینکه عملیات برفک زدایی بیشتر از 80 ساعت طول کشیده و یخچال نیاز به تعمیر دارد. در برخی موارد ممکن است مشکل از بخش برفک زدایی باشد و در اینجا می توانید از موارد ذکر شده در زیر برای پیدا کردن دلیل دیفراست نکردن یخچال استفاده نمایید:

  • چک کردن برد الکترونیکی
  • تست ترمودیسک یخچال
  • بررسی فن
  • چک سنسور دیفراست

فن یخچال

زمانی که فن یخچال وظیفه خود را انجام ندهد، چراغ یخچال شروع به چشمک زدن می نماید و یا ارور مربوطه را نشان می دهد. در این صورت کار نکردن فن یخچال میتواند علل مختلفی داشته باشد مانند قطعی سیم های آن، کوتاه بودن اتصال و خراب شدن موتور فن که در صورت امکان, نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات پیدا می کند.

مقالات مرتبط: تعمیر یخچال فریجیدر در تمامی نقاط ایران

سوالات متداول

معمولا چه مواردی باعث چشمک زدن یخچال می شود؟

علل فراوانی دارد اما عمده علت چشمک زدن این چراغ  یخچال به بالا بودن دمای داخل یخچال برمی گردد. اگر هر کدام ازقطعات و سنسورهای موجود در یخ ساز دچار ایراد بشوند نیز باعث بروز این مشکل خواهند شد.

راهکاری برای جلوگیری از چشمک زدن یخچال وجود دارد؟

بله همانطور که گفتیم برای رفع این عیب باید منتظر بمانیم تا دمای یخچال به حد مطلوب یعنی دمای  تنظیم شده برسد؛ اگر بعد از سرد شدن یخچال متوجه شدید چراغ چشمک زن درجه یخچال همچنان روشن است، یخچال را به مدت نیم ساعت از برق بکشید؛ سپس آن را متصل کنید. در این مرحله اگر آن چراغ خاموش نشد، ایراد کار در یکی از قطعات یا سنسورهای یخچال شماست که بهتر است این موضوع را با نمایندگی فریجیدر در میان بگذارید.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد علت چشمک زدن یخچال فریزر عواملی گوناگون است. باید توجه داشته باشید اگر چشمک یا ارور یخجال فریزر شما بعد از تنظیم دمای آن قطع نشد، حتما با نمایندگی  رسمی فریجیدر تماس بگیرید. بهتر است دقت کنید که تعمیرکار های اعزامی، از نمایندگی رسمی فریجیدر باشند زیرا این تعمیرکار ها دارای مدرک رسمی از کمپانی فریجیدر می باشند. بدیهی است که یخچال فریزر شما از اصلی ترین اعضای لوازم خانگی شما به حساب می آید و به همین خاطر تشخیص علت چشمک زدن یخچال فریزر باید توسط متخصص این امر انجام گردد. در آخر لازم به ذکر است که گاهی اوقات ممکن است علت چشمک زدن یخچال فریزر شما فعال بودن قفل کودک باشد؛ این مساله به راحتی قابل حل است و جای نگرانی نیست. به این صورت که همزمان دکمه های Freezer Temperature key و Fridge Temperature key  را چند ثانیه نگه می دارید و با این کار این آپشن غیر فعال می شود.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم راه کار های خوبی برای رفع علت چشمک زدن یخچال فریزر به شما ارائه بدیم. برای هرگونه سوال یا درخواست تعمیرکار می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر فریجیدر تماس حاصل نمایید. ین صورت که همزمان دکمه های  مساله به راحتی قابل حل است و جای نگرانی نیست. سط متخصص این امر انجام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *