تست تمام قطعات ماشین لباسشویی
تست تمام قطعات ماشین لباسشویی
آذر 29, 1402
هنگام مسافرت رفتن یخچال را چه کنیم؟
هنگام مسافرت رفتن یخچال را چه کنیم؟
آذر 29, 1402
نمایش همه

نکات کلیدی در نگهداری صحیح ماشین لباسشویی

نگهداری صحیح ماشین لباسشویی
از آنجایی که ماشین‌های لباسشویی همیشه با آب و مواد شوینده سروکار دارند، خیلی کثیف نمی‌شوند و لازم نیست خیلی نگران تمیز کردن آنها باشیم. اما نکاتی وجود دارد که با دنبال کردن آنها می‌توانید تا حد خیلی زیادی جلوی فرسودگی ماشین لباسشویی خود را بگیرید.ماشین‌های لباسشویی نسبتا گران‌قیمت هستند و مطمئنا دلتان نمی‌خواهد هرچند وقت یکبار مجبور شوید یک ماشین لباسشویی جدید بخرید یا اینکه در فواصی زمانی کوتاه مجبور به تعمیر ماشین لباسشویی فریجیدر خود شوید.

اگر احساس کردید ماشین لباسشویی‌تان بو می‌دهد یا لباس‌ها مثل قبل تمیز نمی‌شوند، وقتش رسیده است که نگاهی به ماشین لباسشویی خود بیاندازید.

خیس ماندن لباس‌ها پس از تمام شدن چرخه ماشین لباسشویی

اگر لباس‌هایتان بعد از تمام شدن چرخه‌ی خشک‌کن ماشین هنوز هم خیس هستند و مجبورید آنها را دوباره داخل ماشین بیاندازید و خشک کن را روشن کنید، قطعا ماشین لباسشویی تان با مشکل مواجه شده است.

چهار مورد وجود دارد که بررسی آنها می‌تواند مشکل را برطرف کند.

۱. چرخه‌ای که برای شستن لباس‌ها استفاده می‌کنید را بررسی کنید. در صورت امکان، آن را به چرخه‌ای با چرخش سرعت بالاتر تغییر دهید. شناسایی جنس لباس ها و انتخاب چرخه شستشو مناسب بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.

۲. مطمئن شوید که شلنگ تخلیه مسدود نشده است. در صورت مسدود شدن شلنگ تخلیه علاوه بر خالی نشدن آب، فشار زیادی هم به موتور پمپ تخلیه وارد آمده و موجب خرابی زود هنگام آن می شود.

۳. میزان لباس‌ها را چک کنید. شستشوی میزان لباس بیشتر و یا کمتر از حد تعیین شده، می‌تواند موجب بی‌نظمی شده و سرعت چرخه را کاهش دهد.

۴. از سیم‌های رابط متعدد استفاده نکنید. سیم‌های رابط می‌توانند باعث گرم شدن بیش از حد و نرسیدن توان کافی به ماشین لباسشسویی شوند و باعث خاموش شدن دستگاه شوند.

نکاتی برای عمر بیشتر ماشین لباسشویی

بهتر است قبل از هر چیزی راجب این مورد با شما بحث کنیم که چگونه عمر ماشین لباسشویی خود را بیشتر کنیم یا از تعمیرات پر هزینه و زود هنگام دوری کنید.

نکاتی برای عمر بیشتر ماشین لباسشویی

 

1. میزان صحیح لباس‌ها

حتما برای‌تان پیش آمده که مثلا از سفر برگردید و کوهی از لباس‌های کثیف برای شستن داشته باشید، شاید اولین کاری که می‌کنید این باشد که همه آنها را یکدفعه داخل ماشین بیاندازید تا شسته شوند. یا قطعا در چنین موقعیتی بوده‌اید که به عنوان مثال لباس کارتان کثیف بوده است و حتما باید آن را می‌شسته اید تا بتوانید صبح روز بعد بپوشید، در این مواقع هم احتمالا همان یک لباس را برای شسته شدن داخل ماشین می‌اندازید.

باید به اطلاع تان برسانم هر دو کار اشتباه است. این دو کار (یعنی شستن لباس‌های بیشتر و یا کمتر از میزان مشخص شده) از بدترین کارهایی است که می‌توانید در حق ماشین لباسشویی خود انجام دهید.

  • در یکبار شستشو، ماشین را بیش از حد با لباس پر نکنید(اینکار نه تنها باعث می‌شود لباس‌ها خیلی تمیز نشوند، بلکه حتی خسارت‌هایی هم به ماشین وارد می‌کند.)
  • از شستن فقط یک لباس اجتناب کنید(ماشین ممکن است نا متعادل کار کرده و یا چرخه را ناتمام بگذارد.)

2. تمیز کردن جاپودری

حتما سعی کنید به صورت هفتگی یا ماهانه جا پودری دستگاه خود را به صورت منظم تمیز کنید و مطمئن شوید که مواد شویند ای داخل کشو باقی نمانده است. چرا که اگر به صورت طولانی مدت پودر شوینده لباس در داخل کشو بماند میتواند باعث به وجود آمدن رسوبات و سخت شدن مواد شود که به مرور زمان باعث گرفتن لوله ها میشود و از همه مهم تر اینکه با گذر زمان مواد سفت تر میشوند و تمیز کردن آن ها پر زحمت تر است.

2. تمیز کردن جاپودری

 

3. دوری از رطوبت

برخورد هرگونه رطوبت به دستگاه شما میتواند باعث پوسیدگی بدنه دستگاه شود و در نهایت باعث اتصالی در سیستم برق دستگاه شود. پس تا حد ماشین لباسشویی خود را در مکان هایی مانند حمام یا نزدیک ظرفشویی نگذارید و دستگاه را از هرگونه آب دور کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان یک پریز برق جدا برای دستگاه خود استفاده کنید.

4. انتخاب برنامه درست

ماشین لباسشویی های امروز با تکنولوزی که در آن ها استفاده شده این توانایی را به شما میدهد تا با توجه به جنس پارچه برنامه ای مربوط به آن انتخاب کنید . برای مثال : لباس های پنبه ای، پرده، پتو و حوله ، لباس های خیلی کثیف و… را در ماشین لباسشویی خود میتواید انتخاب کنید. اما شما این موضوع را سطحی و سرسری نگیرید چون انتخاب نا درست رمه میتاند باعث تکان های شدید در دستگاه شود و در گذر زمان مشکلاتی را که از این طریق برای دستگاه شما رخ داده پدیدار میشود.

5. نظافت فیلتر ها

فیلتر ها در قسمت های مختلف ماشی لباسشوو شما قرار دارند و هرکدام وظیقه خاص خود را دارند برای مثال بعضی فیلتر ها در لوله ها جای گذاری شده در واقع ماهیت اصلی آن ها پیشگیری از ورود گرد و خاک به درون دستگاه است. برای اینکه بدانید فیلتر های دستگاه شما در دام قسمت ها است میتوانید از دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید.

6. شستشو با آب داغ

همانطور که میدانید آب گرم میتواند تمامی کثیفی ها، میکروب ها و کپک زدگی ها را از دستگاه تمیز کند پس برای تمیز کردن دستگاه خود آن را هر چند وقت یکبار به صورت خالی با آب داغ میشوریم تا دستگاه خود را از رشد هرگونه باکتری و کثیفی دور کنیم.

7. آب کشی با دمای بالا

آب کشی لباس ها با آب داغ میتواند باعث مصرف انرژی بالایی شود و در گذر زمان باعث خرابی دستگاه شما شود. پس اگر میخاهید از هزینه بالای قبض برق و تعمیر ماشین لباسشویی دوری کنید بهتره فقط در مواقع ضروری از این برنامه استفاده کنید.

7. آب کشی با دمای بالا

 

8. از مقدار صحیح مواد شوینده مناسب استفاده کنید

ماشین‌های لباسشویی که درب آنها جلوی ماشین قرار دارد از آب کمتری استفاده می‌کنند، بنابراین شما هم باید از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. با ریختن مواد شوینده زیاد آنها هم در لوله های ماشین لباسشویی رسوب می کنند و هم بر روی لباس ها باقی می مانند.

سخن پایانی

هانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید با توجه به نکاتی ریز و کاربردی دیگر نیازی نیست که نگران خرابی دستگاه خود شوید و عمر لباسشویی خود را به طرز عجیبی بالا میبرید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با نمایندگی تعمیرات فریجیدر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *