نحوه تراز کردن یخچال
نحوه تراز کردن یخچال
تیر 19, 1400
شارژ گاز کولر گازی
شارژ گاز کولرگازی
تیر 19, 1400
نمایش همه

تشخیص کولر گازی کم مصرف (اینورتر) اصل از تقلبی

تشخیص کولر گازی کم مصرف (اینورتر) اصل از تقلبی

امروزه فروشندگان کلاهبردار و سودجو زیادی وجود دارند که کولر گازی های تقلبی را به جای کولر گازی های اصل به مردم می فروشند. به همین دلیل یکی از دغدغه های افراد در حین خرید این لوازم خانگی برقی؛ تشخیص تقلبی یا اصل بودن آن می باشد. ما امروز در این مقاله قصد داریم درباره ی تشخیص کولر گازی کم مصرف (اینورتر) اصل از تقلبی توضیح دهیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید و در دام افراد کلاهبردار نیفتید، البته قبل از آن بیان خواهیم کرد که چرا باید نسبت به این مسئله حساس بود و آن را جدی گرفت.

چرا باید به اصل یا تقلبی بودن کولر گازی خود اهمیت بدهیم؟

کاربران همواره از ما می پرسند که تشخیص اصل یا تقلبی بودن کولر گازی چه اهمیتی دارد؟ جواب این سوال کاملا واضح است، به دلیل اینکه کیفیت محصولات تقلبی با کیفیت محصولات اصل اصلا قابل مقایسه نیست! با اطمینان می توان گفت کولر گازی های تقلبی طول عمر بالا و به صرفه ای نخواهند داشت. نکته ی جالبی که وجود دارد این است که فروشندگان سودجو کالا های تقلبی خود را با قیمتی کلان و هم سطح با قیمت های اصلی به شما می فروشند. قطعا هیچ فردی دوست ندارد که مبلغ زیادی پرداخت کند اما در مقابل یک کولر گازی تقلبی خریده باشد!

همچنین کولر گازی های تقلبی به دلیل اینکه از مرز غربی کشور وارد می شوند، گارانتی واقعی و معتبری نخواهند داشت. قطعا این مسئله شما را نگران خواهد کرد زیرا ممکن است هر وسیله ای پس از خرید دچار مشکل شود اما زمانی که دستگاه شما گارانتی ندارد چه میشه کرد؟! از طرف دیگر کولر گازی های تقلبی خدمات پس از فروش را هم ندارند، یعنی بعد از پرداخت پول و خرید وسیله، هیچ شخصی پاسخگوی مشکلات فنی احتمالی دستگاه شما نخواهد بود.

ناگفته نماند که ضخامت لوله مسی در کولر گازی های تقلبی بسیار کم می باشد و علاوه بر این موضوع، به جای استفاده از کمپرسور 24 هزار از کمپرسور های 18 هزار و به جای 12 هزار از 9 هزار استفاده می شود. شاید هنگام خرید این لوازم خانگی برقی متوجه این عیب ها نشوید اما با گذشت زمان متوجه تمامی آنها خواهید شد.

شاید همین دلایل کافی است که بدانید چرا باید به مسئله ی تشخیص کولر گازی کم مصرف اصل از تقلبی اهمیت بدهید و آن را جدی بگیرید. یکی از بهترین راه حل هایی که باعث می شود شما در دام فروشندگان کلاهبردار نیفتید این است که به مراکز و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. اما با این حال ما در ادامه برای شما راه حل های دیگری را بیان خواهیم کرد که نمی توان با اطمینان خاطر گفت تضمینی هستند اما شاید به دردتان بخورد. در نتیجه در ادامه همراه نمایندگی فریجیدر باشید.

چگونه کولر گازی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

  1. اگر قصد خرید کولر گازی دارید، ابتدا از فروشنده بخواهید تا برد الکتریکی پنل خارجی را که در قسمت کمپرسور و کندانسور قرار گرفته، به شما نشان دهد. کولر گازی های تقلبی این برد را ندارند و یا جنس بردشان نامرغوب، ساده و ابتدایی است. اما کولر گازی های اصل برد های بزرگ و با کیفیتی دارند.
  2. گاز کولر گازی های اصل R410 و کولر گازی های کم مصرف R410a می باشد. اما برای محصولات تقلبی از گاز R22 استفاده می کنند.
  3. اصالت کمپرسور دستگاه و DC بودن آن را حتما بررسی نمایید.
  4. هنگام خرید کولر گازی از فروشنده بخواهید تا نام یک شرکت را به منظور دریافت خدمات پس از فروش به شما معرفی کند. اگر او از انجام این کار خودداری کرد و یا نام فروشگاه های نامعتبر را بیان کرد، به هیچ وجه از او دستگاه خریداری نکنید.
  5. برخی از فروشندگان کالا های تقلبی خود را به عنوان اینورتر (کم مصرف) می فروشند. اول از همه به یاد داشته باشید کولر گازی های کم مصرف بسته بندی های شیک و محکمی دارند نه بسته بندی های ضعیف و غیر قابل قبول. در گام دوم برچسب فنی دستگاه را بررسی نمایید، اگر عدد جریان آمپر کم باشد (3.2 آمپر) کالا کم اینورتر است. اما اگر عددی غیر از این عددی که بیان کردیم بر روی برچسب فنی نوشته بود مطمئن شوید که کولر گازی تقلبی می باشد.
  6. بیان کردیم که گاها قیمت محصولات تقلبی برابر قیمت محصولات اصل می باشد، اما اگر فروشنده ای قصد فروش یک کولر گازی با قیمت بسیار ارزان به شما داشت، مطمئن باشید که کالا تقلبی است.

امروز در این مقاله درباره ی تشخیص کولر گازی کم مصرف (اینورتر) اصل از تقلبی توضیح دادیم اما به یاد داشته باشید که تمامی این راه حل ها تضمینی نیستند و شاید شما نتوانید از طریق آنها اصل یا تقلبی بودن دستگاه را تشخیص دهید. از همین رو ما به شما پیشنهاد می دهیم که حتما به مراکز و فروشگاه های معتبر و یا نمایندگی تعمیرات کولر گازی فریجیدر مراجعه کنید تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیفتید. این گونه با خیال راحت تری یک کولر گازی اصل خریداری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *